לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

לראות קי



לפעמים קורים בחיינו נדירים, בהם אנו רואים לפתע את העולם כולו באור חדש. אחרי רגע שכזה שום דבר לא נראה יותר כפי שהיה, הדרך בה אנו מסתכלים על העולם משתנה לתמיד.

לי זה קרה ב-1983 ,באמצע טיפול שיאצו. השינוי בתבנית הקי של המטופל השתקף בעיני כדמות, יכולתי לראות את זה בבהירות כמו את כוס המים שמונחת על השולחן מולי .כאשר הגבתי ופעלתי דרך השיאצו נדהמתי לגלות כי הסימפטום של המטופל נעלם.
רפואת המזרח דנה בזרימת הקי בגוף ובמרידיאניים, הערוצים בהם זורם הקי.
תנועת הקי מתמדת, אינסופית , לפיכך כאב ומחלות נובעים מחסימות במעברים ובזרימת הקי. כאשר חסימות אלו משתחררות ,המרידיאניים נפתחים, הקי יכול לזרום בחופשיות והסימפטומים נעלמים.
אנשים רבים בעולם המערבי מתלבטים בשאלה האם קי ומרידיאניים אכן קיימים. הקי נתפס כמרוחק ומופרד מהחיים האמתיים, עד כדי כך שרבים משוכנעים כי קי הוא על טבעי ופתוח רק ליחידי סגולה, בעלי יכולת על אנושית.
גם ביפן שמושג הקי שזור בשפתה היום יומית, היו וישנן ספקות בנושא .בשנים 1867-1912 {תקופת המייגי } התחוללו שינויים בתפישתה החברתית של יפן, שעוררו בין השאר, ויכוחים ודיונים מעמיקים בשאלה, האם קי ומרידיאניים אכן קיימים ? אני ראיתי בעיני את המרידיאניים כזרימת קי. הלב שלי נפתח והתאפשר לי לראות ממד חדש.
למעשה הקי נמצא בכל מקום ונגיש לכולם ,בדיוק כמו האוויר שאנו נושמים. כמו האוויר שמקיף אותנו, הקי מקיף אותנו בכל רגע ורגע וקרוב אלינו עד כדי כך שרובנו אף אינו מבחין בו. גם אני לא חשתי בקי עד לרגע בו ליבי נפתח אליו, מאותו רגע התחלתי לחוות את העולם שסביבי באופן שונה, התחלתי לחוות את העולם האינסופי של הקי.
באופן קבוע שואלים אותי :מה זה קי? איך ניתן להסביר משהוא חסר צורה? זה כמו לנסות ולהסביר מה זה לב או מה הם חיים. קי מתואר כאנרגית החיים אשר נוצרה ופועלת כתוצאה מאיחוד של הלב והגוף. כאשר אני אומר לב איני מתכוון ללב הפיזי אלא ללב הרוחני, או לנפש. כל הברואים מחוברים במהותם ,הקי הוא הדבק המחבר ביניהם ותנועתו האינסופית והאוניברסלית משפיעה על כל האורגניזמים ,במילים אחרות ,ברמה העמוקה של הקיום ?הלב, הנפש, הגוף והחומר אחד הם. זה עיקרון בסיסי בפילוסופיה וברפואת המזרח ובכל המסורות העתיקות- המדע המודרני מתחיל להכיר ולקבל זאת.
האנושות נכנסה לעידן בו המודעות האנושית נפתחת אל הרוחני .פתיחה זו יוצרת איזון מחודש מול ההתמקדות בחומר .נקודת המפנה התחוללה ב-1985 חוויתי את השינוי על בשרי כאשר טיפלתי ולימדתי טאו שיאצו ברחבי העולם. לבם של התלמידים החל להיפתח והדבר אפשר להם לזהות צובו {נקודת טיפול לאורך המרידיאן } דרך האמפטיה שחשו. ביפן בישראל בארה"ב בניוזילנד ובאירופה התחילו תלמידים להגיב לעולם הקי של המרידיאניים
קי ומרידיאניים שייכים לעולם של התת מודע וברמה זו התחולל השינוי הראשוני .לאחר מכן חלו שינויים גם במצב הלב והמודעות של האנשים.
ככל שהמודעות והלב יפתחו כך תפחת התלות האנושית בקיום החומרי כבסיס ליחסים בין בני אדם. בעתיד יושפעו מהשינוי הכלכלה התעשייה והתרבות בכל העולם. תמורה דומה תתרחש גם בתחום הרפואי והטיפולי. הרפואה תלך ותתאחד עם רפואת המרידיאניים ההוליסטית המבוססת על פתיחת הלב.
הרפואה המערבית המודרנית הנסמכת על כירורגיה, על תרופות חזקות ועל טכנולוגיה מתקדמת יעילות באופן דרמטי. אך יעילותן פוחתת ומעצימה את המחלות הכרוניות, אמנם מחלות אלו אינן כרוכות בסכנת חיים מידית אך הן גורמות סבל רב ונזק לאיכות החיים.
אני מאמין שטאו שיאצו ורפואת קי מגיבה ומתאימה עצמה לשינויים שחלים באופי המחלות ונותנת מענה למחלות הכרוניות .,התרבות הרוחנית שהתפתחות זו תביא עמה ,כבר מכה שורשים. אני מאמין שזריחת השמש של לב האדם כבר נראית באופק.

המאמר פורסם גם כאן »

ריוקיו אנדו סן ריוקיו אנדו סן - מאסטר שיאצו מפתח שיטת טאו שיאצו

שיתוף חברים
עם : ריוקיו אנדו סן